08 November 2009

Dan Kau Tidak Akan Pernah Mengerti

Seorang anak laki-laki
kecil bertanya kepada ibunya
"Mengapa ibu menangis?"

"Kerana aku seorang wanita",
kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya
dan berkata,
"Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahya,
"Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis tanpa alasan",
hanya itu yg dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu
pun tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetapi ingin tahu
mengapa wanita menangis.

Akhirnya dia menghubungi Tuhan,
dan ia bertanya:
"Tuhan,mengapa wanita begitu mudah menangis?'

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan"

"Aku memberikanya kekuatan dari dalam
untuk mampu melahirkan anak dan
menerima penolakan yang sering kali
datang dari anak-anaknya"

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh
keluarganya dengan penderitaan
dan kekalahan tanpa mengeluh"

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai
anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika
anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya"

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung
suaminya dalam kegagalanya melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya"

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui
bahawa seorang suami yang baik
takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang kala
menguji kekuatanya dan ketetapan hatinya
untuk berada di sisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk
dititiskan dan ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia diperlukan"

"Kau tahu, kecantikan seorang wanita
bukanlah dari pakaian yang dikenakanya,
susuk yang dia tampilkan,
atau bagaimana ia menyisir rambutnya"

"Kecantikan seorang wanita harus
dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya...
tempat dimana cinta itu ada"

Kirimkan ini kepada setiap wanita
yang anda kenal hari ini
untuk memperingati wanita. Jika anda
lakukan, sesuatu yang baik akan terjadi.
Anda akan menambah harga diri wanita!

Nota ini juga untuk kaum lelaki
supaya mereka sedar dan ingat
akan kecantikan wanita mereka yang azali...
bukan pada kecantikan luaran semata-mata.
Selamilah hati wanita mu...
dan ingatlah..

Setiap wanita itu Cantik.








Kredit to Han
picit LIKE kalau suka ^___^

No comments:

Post a Comment

cakap-cakap dekat sini
tenkiu ^^

::Mari Exchange Alamat Rumah::