06 January 2010

Persahabatan Adalah Suatu Pengembaraan Yang Tak Boleh Kita Duga

(entry ini bertemakan persahabatn yang musnah gara gara keegoan dan gelora jiwa muda remaja yang ntah ape ape...nama dan watak terpaksa di rahsiakan ats sebab sebab yg x dpt di elakkan..kalau korang tau pon, buat buat lah tak tau k.. x berminat utk baca?? sila tekan butang merah paling atas-belah kanan.tq)

dua tiga hari nie hati ak tiba tiba terkenang kisah lama
kisah ak dan seorang makhluk Allah yg penah ak kenal

dulu kitorang kwn yg sangat rapat
bak kata org
dimana ak ada, dia pon mesti ada
g kelas sama sama
balik kelas sama sama
berebut naik bas sama sama
makan sama sama
mandi sama sama
tido sama sama
(jgn igt kitorg lesbian pulak..pompuan mmg cmnih)
and kalau dia x bangon, ak pn mengada taknak bangon dulu
gelak pon sama sama
menangis dan sedih mmg xde dlm hidup kami
sbb kitorang sentiasa hepy
everything ak share dgn dia

and dia pon sama
kadang kadang dress up pon sama
(wlpon ak x suka sgt)
tapi ak layan kan aje sbb dia kawan ak
kitorang pon x penah berkira
family kami dh sama sama kenal
ak dh byk kali pegi umh dia
and dia pn penah dtg rumah ak even once
mak ak really suka dia
semua orang suka dia
dia mcm ada aura yg blh buat org suka dia
(klau msuk AF mesti menang mcm Mawi)

tapi tu cerita dulu......
sekali air bah,sekali pantai berubah
ak sangka panas smpai ke petang, rupanya hujan d tgh hari
(ntah betul ke tidak peribahasa neh tp mcm blh pakai :D)

lepas dia asyik dibuai asmara cinta dgn anak datuk tu
(sgt complicated dan pjg kalau nak cerita psl BF dia nih
nnti ak buat entry laen)
dia pelahan lahan 'tinggalkan' ak
dia tinggalkan kami

"friends come and go..me?? i'll be stay..as long as you want me to be your friend"

memula dia tanak duduk sebilik dgn ak
so dia tukar duduk bilik depan
kami tukar rumate
dia sggup putar belit cerita dlm usaha utk tukar bilik dgn ak
(kejam sggh dia tyme tu)
ak tau sbb ak dh tanya mangsa mangsa keadaan tue
pelahan lahan dia lari dr ak
lepas tu dia buat mcm mcm cerita
dia buat pelbagai diskriminasi utk menjatuhkan ak
(lagu latar: situasi by Bunkface)
yang sememangnya ak dah 'jatuh' tyme tu
ak sedih sgt sgt-Tuhan je tau
tapi ak x tunjuk kat sape sape
ak menangis je dlm hati
so i let her do wat she really want to do

prinsip ak:
kalau org tu x sudi
ak seribu kali tak hingin
(yer,ak akui ak ego)

kenapa dia sggup buat ak mcm tu?
persoalan ni yg ak xtaw smpai sekarang
ak x penah tanya dia
ak x penah nak tau
ak tanak tau sbb dia mmg dh buat ak upset giler
salah ak atau salah sape pon ak dh x kesah
ak malas nak pikir
ak serabut sangat sangat
and ak decide utk tanak ambik tau LANGSUNG hal dia
tahniah kat dia sebab dh berjaya buat ak rasa benci dan menyampah
ak ni bkn jenis org yg mudah rase benda benda negatif mcm tuh
tp dia dh berjaya
TAHNIAH utk kau

so kami bwk haluan masing masing
kitorang x gaduh
bkn kata klau jumpa, tolak tolak and tarik rambut
takkk...
cuma suam suam kuku je
in silance way...
kadang kadang ak cemburu tgk org laen 'bahagia'
dgn member2 mereka
setiap kali ak layan 'KAMI'
ak mesti teringat apa yg dia dh buat kat ak
but ak sentiasa percaya..
mungkin akan ada hikmah d sebalik semua ni

bila masuk semester baru
ak nmpak dia dh ad kwn kwn baru
dia hepy jer
selalu dgr dia gelak gelak
ketawa yg penah kami lalui sama sama dulu
ak x jeles
ak dh takde apa apa perasaan tgk dia cmtuh
yg ada cuma kekecewaan

tapi sejak akhir sem lepas
smpai dh masuk sem nie..
ak slalu nmpak dia sekor sekor (eh,sorang sorang)
kwn kwn yg slalu sama sama dgn dia dulu dh takde
bukan mati, tp dh 'tinggalkan' dia
sama mcm dia buat kat ak dulu
kwn kwn dia dah ada kwn kwn yg baru
sama mcm dia buat kat ak dulu
dah tak bertegur sapa
sama mcm dia buat kat ak dulu
klau dulu slalu nmpak dia senyum n ketawa
skrg senyum mcm paksa n dh x dgr lg gelak ketawa
sama mcm dia buat kat ak dulu

namun Yang Berkuasa ats semua yg berlaku ni hanya Dia Yang Esa
ak tak tau kenapa
skrg ni ak rasa mcm dh terbuka hati
nak pergi tegur dia
skrg pon dh masuk sem terakhir kat UTM
lepas ni entah jmpe entah tidak
jgn nnti jumpe bile ak dah berbalut kain putih

tapi ak xtau nk stat mcm mana
ak tak tau nak ckp apa kat dia
(takkan nak ckp : hai,boleh berkenalan??)
mcm bengong...haha
mcm mana klau dia xnk layan??
mcm mana klau dia masih dingin dgn ak
mcm mana??
mcm mana???
mcm mana????

ak tak tau lah!!!!

"kite meneruskan perjalanan hidup mencari kwn,
teman dan rakan utk mengisi kekosongan tanpa menyedari
mereka berada di hadapan kite
hanya menunggu masa utk menemukan kita kembali
hanya menunggu keadaan yg menunjukkan arah persahabatan"

ak hrp,sblm abis sem akhir ni...
ak nak sgt keadaan kembali mcm 4 tahun dulu
mcm kami mula mula kenal
ak dh penat sgt dh
ak dh maafkan dia
even ak sendiri pon xtau punca drpd sape
ak pn harap dia maafkan ak
even ak xtau ape salah ak kat dia
yelah,takkan smpai tua nak mcm ni
contoh : nnti klau esok esok
buatnye anak dia berkenan kat anak aku
namun ats alasan:
"ibu x suke kau kwn dgn bdk tu sbb mak dia musuh ibu zaman universiti dulu"
(contoh je..ak gelak sorang2 tyme buat skrip ni..hahahaa)


tp yg pasti,if kami dh 'okeyyy' nti
ak tanak tanya pon kat dia pasal hal nie
kalau boleh tanak igt dah
ak nak mulakan cerita baru
nak bukak buku baru
kalau tak okey jugak
ak akn sentiasa doakan kebahagian dia n family
sebab ak nak kau tau,

"kau tetap kawan ak dulu,kini dan selamanya"
picit LIKE kalau suka ^___^

15 comments:

  1. kalau kau tak perlukan komen untuk entri ni, mungkin kau patut disable kan ruangan komen.

    ~

    whatever happen, life must go on.

    beli pisang goreng, ajak makan sama². cadangan je.

    ReplyDelete
  2. saje nk buat mcm nie..hoho
    .
    .
    ermm..ok,thx

    ReplyDelete
  3. disebabkan kau approve komen aku, aku tambah lagi satu komen.

    ~

    tunggu waktu yang sesuai seperti majlis keramaian. tapi memerlukan sedikit keberanian.

    ReplyDelete
  4. ak dh edit bab komen tu..hehe. hari tue ak bengang je tanak tau komen korang..now rasa mcm sronok plk..
    .
    .
    ak ke yg kene stat dulu?? mcm mane klau dia buat donno je. malu ak nnti..hoho

    ReplyDelete
  5. sebab tu aku bagi keyword, KEBERANIAN. hati kene kering. memula tu memang kekok. tapi kalau kau pandai handle keadaan dan topik perbualan, everything will be smooth...

    lagi satu keyword, CONFIDENT...

    ReplyDelete
  6. ak x berani la..confident ak pon hilang...mmg xtaw nk ckp ape kat dia...xde idea..mybe sbb dh lama sgt x tegur dia kowt..

    tp ak dh dpt pahala kn sbb ad niat nk baik2 dgn dia...hehe~

    btw,tengs 4 ur advice eh encik peruz =)

    ReplyDelete
  7. niat je tak cukup. kalau macam tu sampai bila² pun niat akan kekal sebagai niat..

    kau kene cuba. kalau dia tak layan kau lagi, kau tetap tak rugi apa². malu? ketepikan seketika. apa yang nak dimalukan.

    jangan terlalu banyak fikirkan kemungkinannya...

    seperti trademark NIKE.. Just Do It

    seperti trademark ADIDAS.. Imposible Is Nothing

    ReplyDelete
  8. alor..bakpo ni kak?xpola,saim dtg dan pergi.
    apo2 pon,ore tetap saim kak zatie,even gewe nge ank rajo pom(probability nop jadi 0.00000001)

    ReplyDelete
  9. Bila apai berkata kata...Cair smue wanita.hahahha

    Dr Fadzilah Kamsah pun pencen mcm ni.hahaha

    Ape pun nasihat yg bergune utk kamu zatie, blh di guna pakai kata2 apai tu.

    ReplyDelete
  10. peruz: ak kan mmg pemalu yg tegar..ngeh3. insyallah nnti ak akn cube...tp wat masa skg ak xde mase nk layan perasaan kat dia(mcm cintan cintun pulak)...PSM lbh memerlukan perhatian ak..haha

    tikah: hope so....tengs~

    azuan: ada sape2 cair kah disini? ko xde kata-kata nasihat kat ak ke?? hehehe

    ReplyDelete
  11. zatie..the best gift in the life is friendship..kalo kite betul2 sygkan persahabatn tu tak salah menurunkan ego dan memberanikan diri untuk memperolehkannya semula..k

    btw lumrah hidup..she deserve back what she have done..maybe ia merupakn satu pengajarn berharga utk dia..dan mungkin dia akan jd kawan yg lebih baik selepas ni..so why not try cara2 apai tu..;)

    ReplyDelete
  12. wt mase ni xmo pikir lg lah...serabut palo..
    wat goes around comes around kan Put..org pon hrp gitu jgk...tp xtaulah..

    tengs a lot Put~

    ReplyDelete
  13. azuan, kalau Datuk Fadzilah Kamsah pencen, encik Fazli lak ganti dia...so, aku kene tunggu encik fazli pencen dulu la nampaknya...hahaha

    ReplyDelete
  14. mksud aku bila apai mula bkata kata, wanita tersebut akn tabah mendgr lalu menurutinye.berdasarkn pengamatan aku sblum2 ni.hahaha

    Nasihat??Hmm...snang je.Jd la sempoi n selamba yg sentiasa di kelilingi dgn kwn yg rmai.yg pling pnting kna sporting.hahaha

    ReplyDelete
  15. hak3...tabah ea?? ak rase ak degil n keras hati...hehe
    .
    .
    sempoi+selamba+spoting+simple=AKU...hehe

    ReplyDelete

cakap-cakap dekat sini
tenkiu ^^

::Mari Exchange Alamat Rumah::